صبر313

سالها منتظر سیصد و اندی مرد است...

صبر313

سالها منتظر سیصد و اندی مرد است...

  • ۱
  • ۰

دبه امریکا

مستکبرین عالم از ابتدای خلقت تا امروز همیشه با هرکسی که بخواهد روی پای خود بایستد و در راه راست قدم بردارد دشمنی ورزیده و تا اورا منحرف نساخته یا از بین نبرند آرام نمی گیرند که در این خصوص حق تعالی در قر آن کریم می فرمایند : وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ! 

یعنی جبهه استکبار در هرکجا و هر زمان  دست از ما بر نمی دارد مگر اینکه دین ، شرف،  غیرت و کشور خود را رها کرده و از آنان تبعیت کنیم! امروز به بهانه  مسئله هسته ای غرب و در راس آنها امریکا، ایران اسلامی را تحت شدیدترین فشارها قرار داده اند تا شاید این مردمان غیور و مقاوم را وادار به تسلیم کنند . ملتی که با انقلاب اسلامی خود باعث بیداری ملتهای جهان شده و پایه های استکبار جهانی را به لرزه در آورده است، انقلاب اسلامی ای که رویای امپراطوری جهانی صهیونیزم را به کابوس وحشتناکی تبدیل کرده که رهایی از آن برایشان غیر ممکن است. پس ساده انگاری است که ما به امید آنکه دشمن از ما راضی شود ،از حقوق مسلم خود بگذریم و تاسیسات اتمی خود را تعلیق کنیم.

چیزی حدود یک و نیم سال است که  از برنامه ی اقدام مشترکی موسوم به توافق ژنو که بین دولت ایران و این کشورهای 5+1 امضا شده است گذشته و هر دو جبهه خود را برای رسیدن به توافق نهایی مشتاق نشان می دهند. که البته با توجه به اظهار نظر های سران 5+1 بویژه امریکایی ها و همچنین با توجه به خلق و خوی زیاده خواه و عهد شکن آنها از شکست در مذاکرات و عدم حصول توافق نهایی محتمل می باشد.
یکی از دلایل عدم حصول توافق نهایی ،میتواند زیاده خواهی 5+1 باشد که در مذاکرات ضمن پافشاری بر به حد اقل رساندن و در واقع نمایشی کردن فعالیت هسته ای ایران، سعی در گنجاندن موضوع موشک های بالستیک، شناسایی دانشمندان هسته ای و بازجویی از آنان و سرکشی از مراکز نظامی را در پرونده هسته ای دارند که البته با مخالفت طرف ایرانی روبرو شده اند.

دلیل دیگر می تواند این باشد که 5+1 تحت هیچ شرایطی از تمدید برنامه اقدام مشترک(توافق ژنو) ضرر نکرده بلکه سود هم میکند.  چون آنها به خوبی می دانند که ایران به هیچ وجه حاضر به تعلیق کامل و دائم تاسیسات هسته ای خود نبوده و بالعکس به دنبال گسترش صنعت اتمی و استفاده از تمام ظرفیت انرژی صلح آمیز هسته ای خود، از سوخت نیروگاه گرفته تا رادیو داروهاست.
 پس حالا که نمی توانند ایران را رسما از فعالیت هسته ای بازدارند، تصمیم به تمدید پی در پی برنامه اقدام مشترک(توافق ژنو) گرفته اند که طی آن بخش اعظم تاسیسات هسته ای ایران پلمب بوده واکثر تحریم ها نیز به قوت خود باقی می مانند. در این صورت صنعت هسته ای ایران  متوقف شده و در عین حال فشار تحریم ها نیز وجود خواهد داشت.

و از طرف دیگر طولانی شدن مذاکرات و نشست های پی در پی نمایندگان ایران و 5+1به مردم دنیا، به غلط القا می کند که اگر ملتی در مقابل استکبار جهانی قیام کند ، پس از مدتی مجبور می شود با همین قدرت ها بر سر حقوق مسلم خود مذاکره کرده و از حق خود مشروط به اجازه ی قدرت های جهان استفاده کند، که این نگرش غلط که البته غرب به دنبال گسترش آن در دنیاست، باعث دلسردی ملت های آزاده و انقلابی می شود، ملت های ضعیفی که چشم امیدشان به انقلاب اسلامی ایران است.

با این اوصاف5+1 درست برعکس ایران، در وضعیت فعلی به هرچه می خواهد رسیده است پس چه نیازی دارد به توافق جامع؟! لذا هر 6ماه، مقداری از پول بلوکه شده ی ایران را آزاد می کنند در  حالی که هم تحریم ها باقی مانده و هم تاسیسات اتمی ایران پلمب شده است.  با این شرایط 5+1 هیچ اشتیاقی به توافقنامه ی جامع نداشته و عملا توافق نامه ی جامعی در کار نخواهد بود.

نکته مهم اینجاست که وقتی آنها ببینند که دولت ایران دائما از خواسته های خود عقب نشینی نموده و شروط ظالمانه جدید را می پذیرد، به جای کنار آمدن با ایران تصمیم بر افزایش فشار ها و همچنین خواسته های خود نموده تا بالاخره این انقلاب را از پای درآورند، کما اینکه روزهای اول بحث آنها تعلیق غنی سازی 20 درصد بود ولی وقتی دولت ایران اقدام به عقب نشینی و قبول درخواست آنان نمود، آنها دبه درآوردند و درخواستهای جدیدی چون سرکشی به هرجا و در هر زمان در خاک ایران و نیز بازجویی و شناسایی دانشمندان هسته ای ایران را مطرح نموده اند که نشان از ذات وقیح طرف مقابل دارد.

اما سوالی پیش می آید،پس راه حل مشکلات چیست؟! اگر بخواهیم به بهترین راه برای حل مشکل ایران در این وضعیت برسیم، باید رمز موفقیت را در ریشه هایمان جست و جو کنیم. شرایطی دشوارتر  از شرایط امروز در عاشورای سال 61 هجری حاکم بود، جایی که آب هم تحریم شد، باید دید که اباعبدالله ع چه کرد؟! باید دید که ابالفضل العباس ع با امان نامه ی دشمن چه کرد؟! بر خلاف عقیده برخی که معتقدند درس بزرگ عاشورامذاکره با دشمن است، باید گفت درس بزرگ عاشورا ایستادگی ،مقاومت و در نهایت شهادت در راه حفظ ارزش ها و مقدسات است و عزت را باید در پیشگاه خداوند جست نه پای میز مذاکره با شیطان.
پس ما نیز با درس گرفتن  از عاشورا، باید بر سر آرمان هایمان مانده  و باتکیه بر توانمندی های داخلی ، به مقاومت مقابل زیاده خواهان بپردازیم.



  • ۹۴/۰۳/۰۹
  • میثم احمدی

نظرات (۱)

  • مهدی قاسمی سیانی
  • سلام علیکم 

    مطالب اگر خلاصه تر بیان شود بهتر است...
    با افتخار لینک شدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی